Compania Meta (Facebook) a prezentat o mănușă tactilă care poate reproduce senzația de atingere și care ar urma să fie integrată pentru utilizarea Metaverse. Imediat după aceea, un start-up din Seattle a anunțat că prototipul Meta este aproape identic cu o tehnologie patentată încă din 2012.

Compania Meta (Facebook) a prezentat o mănușă tactilă care poate reproduce senzația de atingere și care ar urma să fie integrată pentru utilizarea Metaverse. Imediat după aceea, un start-up din Seattle a anunțat că prototipul Meta este aproape identic cu o tehnologie patentată încă din 2012.

compania-meta-(facebook)-a-prezentat-o-manusa-tactila-care-poate-reproduce-senzatia-de-atingere-si-care-ar-urma-sa-fie-integrata-pentru-utilizarea-metaverse-imediat-dupa-aceea,-un-start-up-din-seattle-a-anuntat-ca-prototipul-meta-este-aproape-identic-cu-o-tehnologie-patentata-inca-din-2012.

Compania lui Mark Zuckerberg spune că lucrează de aproximativ șapte ani la unul dintre cele mai ambițioase proiecte ale sale de până acum: o mănușă haptică (tactilă) care reproduce senzații precum ținerea unui obiect sau atingerea unei suprafețe. Deși mănușa se află încă în faza de cercetare, compania a prezentat-o pentru prima dată, ieri, ca viitorul interacțiunii dintre realitatea virtuală (VR) și realitatea augmentată (AR).

Prototipul este o mănușă căptușită cu aproximativ 15 plăcuțe din plastic gonflabile, cunoscute sub numele de actuatoare. Acestea sunt aranjate astfel încât să se potrivească de-a lungul palmei purtătorului, pe partea inferioară a degetelor și pe vârful acestora.

Spatele are mici senzori albi care permit camerelor încorporate să urmărească modul în care degetele se mișcă prin spațiu și are senzori interni care surprind modul în care degetele purtătorului se îndoaie. Mănușa acționează și ca un controller (joystick) VR. 

Atingerea simulată nu este un fenomen cu totul nou. Multe companii au lucrat la dispozitive portabile care fie urmăresc mâinile utilizatorilor, fie oferă senzație haptică. Unele chiar integrează senzații de temperatură, cărora Meta nu le acordă prioritate. Deși compania susține că prototipul reprezintă un progres științific uriaș, știrea legata de testarea acestuia a reprezentat o surpriză neplăcută pentru un start-up din Seattle, HaptX, care a scos imediat patentele din 2012 pentru o tehnologie aproape identică. Jake Rubin, fondator, a pus în evidență componentele de bază ale prototipului Meta, inclusiv un laminat microfluidic pe bază de silicon și arhitectura de control pneumatic ca fiind identice cu cele ale produsului lor.

Rubin a spus că HaptX apreciază interesul și competiția în domeniul hapticelor microfluidice; cu toate acestea, concurența trebuie să fie corectă pentru ca industria să prospere. El a adăugat că startup-ul nu a fost contactat de Meta, dar că HaptX ar aștepta cu nerăbdare să lucreze cu ei pentru a ajunge la un aranjament corect și echitabil care să abordeze preocupările noastre și să le permită să încorporeze tehnologia noastră inovatoare în viitoarele lor produse de consum”.

Surse alternative: Geekwire, The Verge